Kontakt oss +47 63 85 05 55 | post@gaardsmotell.no

Torunn Stokkebekk Rolfson & Tom Cornelius Rolfson

Visjon
1998

Gaardsmotell / Gaardshotell ble unnfanget som en ide, etter at vi (kona og jeg)  har reist mye rundt omkring i Europa og USA på 80 og 90 tallet.

Vi har overnattet på de utroligste steder, alt fra 6 stjerner ned til 1 stjerne (kun en gang).  Jeg har alltid vært fasinert av gode bygg-tekniske løsninger,

og i hotell verden er det mange av de. Flotte innredninger, takhøyder, fargevalg, materialvalg, osv.

Vi var 3 stykk som dro til Italia, til en liten landsby. For å se på en av Europas flotteste Araberhester. Etter visning og masse hyggelig utvekslinger av informasjon, skulle vi overnatte lokalt.

Vi ble guidet opp til en liten gård med en falleferdig låve, og et tradisjonelt mini hotell som også var bolig og en liten restaurant i en krok mot kjøkken.

Ikke spesielt lekkert fra utsiden, men det fikk gå. For orden skyld, jeg bruker rullestol, og vi kjørte en liten Fiat 600, så vi ble nok oppfattet som enkle sparsomme turister.

Hun som vi var med fikk, rom på hotellet. Vi ble henvist til låven, og jeg tenkte: håper det ikke blir regn eller kraftig vind i natt, da raser vel hele låven ned.

Vi gikk/trillet inn og kom til en dør merket HC.

Jeg tenke mitt, men da Torunn lukket opp døren, holdt jeg på å ramle ut av stolen! Der lå det et store lekre rommet, tilrettelagt etter en standard som et 6 stjernes hotell kan misunne dem!

Skinnende rent, nydelige farger, lekkert på alle måter. Jeg husker det som det var i går, og vi har pratet om det mange ganger i etterkant.

Visjon til Virkelighet
1998-2002

Når vi kom hjem kunne jeg ikke glemme tanken, om å skape et fremtidig arbeidsplass, samt få småbruket til å bli en fremtidig potensiell inntektskilde.

Den viktigste forutsetning var ikke til stede, vi hadde null kunnskap om drift i overnattingsbransjen, men vi var motivert. (dvs. jeg var motivert)

Torunn var skremmende ærlig, og sa: jeg driver med hester, har hus og praktisk hjelp for deg, og det er nok for meg! Jeg skal ikke skure hotell rom.!!!

Så da stoppet motivasjonen litt opp, og det ble 3 skritt tilbake for å gå i tenkeboksen!

Det gikk noen år, og jeg var klar over min styrke, og det er data, organisering, økonomi og markedsføring.

Så da var det bare å sette i gang. Søkte Innovasjon Norge om lån, og fikk kr. 600.000,- på 15 år.

Snekkerfirma var det ikke økonomi til, så da ansatte jeg en pensjonert snekker, samt en lokal flislegger.

Måtte ha et lokalt rørleggerfirma, som hadde en lærling/rørlegger, og et el. firma fra Østlandet. Og sist men ikke minst en bygg ingeniør som kunne følge opp.

Nåtid
2002-i dag

Målet var 3 rom til å begynne med, samt fellesareal, stue/selvbetjent kjøkken. ol. Det tok tid, og jeg fikk mange kommentarer på at dette kom aldri til å gå.

Her går du konkurs Tom, fikk jeg høre, og ja det startet tungt. Først leide vi ut til studenter som også skulle hjelpe til. Det var nesten et fatalt prosjekt, men man lærte mye!

Så kom sommeren og vi fikk våre første turister på besøk. Det ble masse spørsmål på hva de ønsket og lærekurven var bratt! Vi har siden utviklet oss videre.

I dag 2024 er kommentarer basert på det kundene mener om oss, både på meget godt og mindre godt, men aller mest hyggelige bekjentskap, som bruker oss om igjen og om igjen.

Alle er hjertelig velkommen!

Vi ser frem til ditt besøk

Beliggenhet

Gaardsmotel ligger i landlige områder, men har kort reisevei til Lillestrøm. Dette passer perfekt dersom du skal besøke varemessen NOVA spektrum! Se deres kommende arrangementer her

Book ditt rom her i tråd med neste arrangement.